کتاب ها

9b52f3e81ed14524b70c18fcf281ceb2

شکارچی ایده، داستان‌ها و الگوهای روشنی از رفتار و عادات مشترک نوآوران بزرگ‌ قرن گذشته را بیان می‌کند. شباهت‌های نوابغ بزرگ از وارن بافت و استیو جابز و حتی پیش از آن، والت دیزنی و توماس ادیسون را نمایان می‌کند. این کتاب با استفاده از داستان‌های کوتاه و تمرین‌های ساده خودارزیابی، چکیده عادت‌های بزرگ متفکران برجسته را به روشی ارائه کرده است که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم.

در ستايش کتاب

مايکل رينور، مدير ال.ال.پي ديلويت کانسولتينگ
«بوينتون و فيشر به درستي قلب آن چه که هر فرد براي ايجاد يک ايده‌ي عالي نياز دارد را نشانه رفته‌اند- نخستين گام براي هر نوآوري موفق. آن‌ها با توصيف ويژگي‌هاي شکارچيان موفق ايده، ابزار و رهنمودي در اختيارتان قرار داده‌اند که موجب بروز زمينه‌ي افزايش ظرفيت کشف ايده‌هاي بزرگ و به کار بستن آن‌ها مي‌شود»

وارنر گيسلر، نايب رئيس بخش عمليات سراسري شرکت پراکتر و گمبل
«شرکت من در نظر دارد حدود ۴ ميليارد دلار به فروش سالانه‌ي خود بيافزايد. اين موضوع تنها با مشارکت تمام افراد سازمان در ارائه‌ي ايده‌هاي جديد ميسر خواهد شد. شکارچي ايده يک راهنماي ضروري براي توسعه‌ي سازماني اين قابليت مهم است»

آرون سي.سيلوان، بنيان‌گذار شرکت‌هايي نظير وان تکنولوژي، تراست وُرکر، ليمونادهروس و سيلوان سوشيال تکنولوژي
«هيجان‌انگيز، سرگرم‌کننده و الهام‌بخش است، شکارچي ايده داستان‌ها و الگوهاي روشني از رفتار و عادات مشترک نوآوران بزرگ قرن گذشته را بيان مي‌کند. شباهت‌هاي نوابغ بزرگ از وارن بافت و استيو جابز و حتي پيش از آن والت ديزني و توماس اديسون را نمايان مي‌کند. اين کتاب با استفاده از داستان‌هاي کوتاه و تمرين‌هاي ساده‌ي خودارزيابي، چکيده‌ي عادت‌هاي بزرگ متفکران برجسته را به روشي به ما ارائه کرده است که مي‌توانيم از آن بهره‌مند شويم و اميدوارانه آرزو دارم به يک شکارچي تبديل شوم»

جک هاگز، رئيس و بنيان‌گذار شرکت تاپ‌کدر
«براي کسب پيروزي در اين بازار شلوغ رقابت، بر استفاده از ايده‌هاي هزاران کارشناس خبره تکيه کرده‌ايم. با استفاده از شکارچي ايده به عنوان يک نقشه‌ي پيش‌رونده، هر مديري مي‌تواند جنگ روزانه‌ي ايده‌ که بين نوآوران و ديگران ايجاد تمايز مي‌کند را برنده شود»

لورا جي.سِن، رئيس و مديرعامل انجمن عمده‌فروشي بي.جي
«در شرکتم، از تمام اعضاي گروه‌ام گرفته تا صاحبان تجارت، پرس‌وجو مي‌کنم. انجام کارها به روشي بهتر، کم هزينه‌تر و مشتري‌پسندتر نياز به ايده‌هاي ديگران دارد. اين ايده‌ها از شکارچيان بزرگ ايده‌ي شرکت، فارغ از درجه، مقام و عنوان آن‌ها حاصل مي‌شود. شکارچي ايده نه تنها خواندنش لذت‌بخش است که روشي عملي براي هر شخص و شرکتي ارائه مي‌کند که بتواند اسرار مهار قدرت ايده‌ها در رسيدن به موفقيت را بياموزد»

پل رمر، عضو ارشد مؤسسه‌ي تحقيقات سياسي-اقتصادي استنفورد
«انسان روند پيشرفت را با جستجوي ايده‌هاي جديد مي‌پيمايد، ولي راه مهم‌تر استفاده‌ي مجدد از ايده‌هايي است که وجود دارند. بوينتون و فيشر نشان دادند که چگونه هر يک از ما مي‌توانيم اين مهارت حياتي – شناسايي و استفاده‌ي دوباره‌ از ايده‌هاي موجود- را به دست آوريم»

ران سارجنت، رئيس و مديرعامل شرکت استیپلز
«شکار يک استعاره‌ي مناسب است. ايده‌ها به شکل رام نشده و وحشي در هر جايي وجود دارند. ترفند اين است که بايد بدانيم کجا به دنبال آن‌ها باشيم و چگونه آن‌ها را به دست آوريم. بوينتون و فيشر چگونگي انجام اين کار را به ما نشان دادند»

گِرگ براون، رئيس و مديرعامل موتورلا سولوشنز
«شکارچي ايده منحصربه‌فرد است ودرباره‌ي کنجکاوي، چابکي و شکار دائمي ايده‌هاي بهتر است. اين يک بايدخواندني براي هر کسي است که مي‌خواهد هميشه و هر روز به رقابت و همکاري مؤثرتر بپردازد»

جي هولي، رئيس و مديرعامل شرکت استيت استريت
«اين کتاب بر چند تن از اسطورهاي ماندگار نوآوري بنا شده است و آن چه را که براي تبديل شدن به يک فرد ايده‌پرداز نياز داريد را در بر دارد. اين نشان مي‌دهد آن چه که نياز داريد خلاقيت و بهره‌ي هوشي قابل توجه نيست، بلکه کنجکاوي است، نه يک نبوغ ذاتي بلکه تمايلي واقعي براي جستجوي روزانه‌ي ايده است. شکارچي ايده به متحول کردن راه و تجارت‌تان کمک خواهد کرد»

مايکل دي.وايت، رئيس و مديرعامل دايرکت‌تي‌وي
«ايده‌ها نيروي جان‌بخش نوآوري، و نوآوري کليد رشد است. بوينتون و فيشر براي ساري کردن جريان ايده در سازمان‌ توصيه‌هاي عملي و قدرت‌مندي ارائه داده‌اند. خواندن اين کتاب براي هر رهبري که قصد داشتن سازماني با عملکرد بالا را دارد ضروري است»

این کتاب را می توانید از انتشارات رسا تهیه کنید.